2015. február 23., hétfő

Puha almás-fahéjas-mandulás keksz (paleo)

     
         Kicsit nyomott hangulatom volt a napokban, gondoltam feldobom magam egy egészséges és energiadús nasival. Valami újjal, amit még nem készítettem. Eleve gyengéim a kekszek, s mivel a http://www.fitnessguru.sk/ oldalán már régóta szemezgettem ezekkel a guszta kis falatkákkal,  úgy döntöttem, edzés előtt gyorsan megsütöm a kicsikéket. Nem csalódtam, hisz ezen az oldalon eddig csak finom receptekkel volt dolgom:). Finom fahéjillat, édes íz, pihepuhaság... Ez kellett nekem. :) Ráadásul bárki elkészítheti, nem kell hozzá semmilyen speciális hozzávaló, csak ami egy egészségtudatos szakács konyhájában fellelhető ;) . A kekszek az alma miatt nem ropogósak, inkább puhák, omlósak.

Hozzávaló (15 db kekszhez):

- 200 g finomra reszelt alma
- 100 g darált mandula (tuti, hogy más diófélével is finom:)
- 30 g kókuszreszelék
- 40 g szilvaszirup (vagy méz, vagy agavé szirup, ki mit szeret)
- 10 g olvasztott kókuszzsír (vajjal helyettesíthető)
- 1 tk fahéj
- 1/2 tk őrölt gyömbér
- vanília
- csipetnyi
- 50 g aszalt fekete cseresznye (eredetileg mazsola, de a párom nem szereti, úgyhogy én nem teszek semmibe)
+ én tettem bele plusz édesítőt is

Elkészítés:

      Megint egy nagyon egyszerű recept:). A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A hozzávalókat összegyúrjuk, majd a kissé folyékony masszából 15 db kekszet formázunk a sütőpapírral bélelt tepsibe. 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük a kicsikéket. Tápértékek 1 db kekszben: 100 kalória, 3 g fehérje, 8 g szénhidrát és 6,5 g zsír. Jó étvágyat! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése