2015. február 8., vasárnap

Jamie Oliver-féle egészséges kávéturmix (paleo, cukor- és laktózmentes)



        Néhány hete dobta ki nekem a facebook ennek a kávéturmixnak a receptjét, el is mentettem rögtön, mert nagyon jó hozzávalókból készült, tápláló, és mert Jamie Olivértől még nem láttam rossz receptet. Bár nincs még jegeskávészezon, nem bírtam tovább, ki kellett próbálnom, és imádom. Egyszerűen imádom. Lehet, hogy kint szakad a hó, de ha bent a szobában jó meleg van, kortyolgassuk el nyugodtan télidőben is:). Hatalmas energialöketet ad egy álmos reggelen vagy ebéd után, krémes, sűrű, mennyei...

Hozzávalók (0,5 liter turmixhoz, 1 nagy adag/2 kis adag):

- 1 fagyasztott banán (könyörgöm, ne héjastul fagyasszátok le, mint én:D)
- 2 dl mandulatej (Jamie kókuszvizet írt, én ízesítetlen Alpro mandulatejet használtam)
- 0,5 dl erős kávé
- 10 g chia mag
- 15 g mandula (én 100%-os mandulavajjal dolgoztam, kevésbé megerőltető a turmixomnak)
- ízlés szerint édesítő

Elkészítés:

        A chia mag egy szuper hozzávaló, amely bármelyik bioboltban megvásárolható. Tele van omega3 zsírsavval, vitaminnal, támogatja a szív- és érrendszert, rostban, ásványi anyagokban és proteinben gazdag, az ételeket ügyesen besűríti. Semmiképp sem hagynám ki a receptből ;). A hozzávalókat turmixgépben összedolgozzuk és a szuper egészséges turmixot poharakba töltjük. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése