2015. január 27., kedd

Paleo palacsinta gesztenyelisztből

   
         Zablisztes palacsintát készítettem már, szerettem is nagyon. Most paleo palacsintára fájt a fogam, s mivel már régóta árválkodik a kamrámban egy zacskó gesztenyeliszt, s volt egy nyugis szombat reggelem, gondoltam, kipróbálom a híres gesztenyelisztes paleo palacsintát. A Nosaltyn találtam egy ígéretesnek hangzó receptet:
http://www.nosalty.hu/recept/paleo-palacsinta-gesztenyeliszttel#comments-recept.
             Állítólag a  gesztenyeliszt a legalkalmasabb palacsinta készítéséhez, s bár a kifejezetten drága paleo lisztek közé tartozik, ha megengedhetjük, szerintem érdemes kipróbálni. Töltelékként házi cukormentes lekvár került bele (fehérmálnás és szilvás-fűszeres), a tetejére pedig paleo csokiöntet. Mostanában sok túrót és joghurtot eszem, gondoltam, kivételesen adok magamnak egy tejtermékmentes délelőttöt. :) Nagyon finom, nagyon egészséges...

Hozzávalók (2 fő. 6-8 db palacsinta):

- 40 g gesztenyeliszt
- 2 tojás
- 10 g kókuszolaj
- 1 dl víz
- csipetnyi só
- kevés édesítő (1 evőkanál xilit vagy eritrit)
- kevés kókuszolaj a sütéshez

Elkészítés:

      A tojást, a kókuszolajat és a vizet kikeverjük, hozzáadjuk az átszitált gesztenyelisztet, a sót és az édesítőt, majd a masszából kevés kókuszzsíron 4-6 db palacsintát sütünk. Megtölthetjük bármiféle jóval: darált dióval, totuval vagy cukormentes lekvárral, ha szigorúan paleozunk, vagy joghurtos túrókrémmel, ha a paleo mellett eszünk túrót és joghurtot is (én eszem). A palacsinták tetejére paleo csokiöntetet csorgattam: egy nagy adag öntethez simára turmixolunk egy avokádót, egy banánt, 40 g kakaóport, ízlés szerint édesítőt és kevés vizet. Tökéletesen indult a nap. :) Jó étvágyat!:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése